fbpx

Tot ce trebuie sa stii despre semintele de floarea-soarelui

Tot ce trebuie sa stii despre semintele de floarea-soarelui

Gustarile alcatuite din sau care contin floarea-soarelui fac deja parte din alimentatia ta sau te gandesti sa le integrezi in dieta? Atunci articolul acesta este pentru tine. Daca aceste seminte nu fac parte deja din rutina ta, dupa ce vei citi urmatoarele informatii vei vrea cu siguranta sa le incluzi, deoarece proprietatile pe care le au aceste oaze da sanatate, crude sau prajite, sunt benefice pentru persoanele de orice varsta. Mai jos gasesti tot ce trebuie sa stii despre semintele de floarea-soarelui.

Calitati nutritive

Aceste mici seminte contin cantitati mari de proteine, vitamina E și grasimi monosaturate. De exemplu, o portie de 30 grame de seminte in coaja (uscate sau prajite) detin nutrienti cu valoare de:

Beneficii asupra sanatatii corpului si mintii

Poti consuma semintele de floarea-soarelui atat drept gustare de sine statatoare sau le poti folosi ca ingrediente in alcatuirea unui fel de mancare sau desert. Alege sa folosesti cu incredere floarea soarelui in alimentatia ta știind că:

Cu ajutorul vitaminei E, antioxidant principal, semintele de floarea soarelui ajuta la protejarea componentele celulare si moleculare prin neutralizarea efectelor nocive ale radicalilor liberi la nivelul celulelor. Prin urmare, proprietatile antiinflamatoare oferite de aceasta vitamina au ca rezultat reducerea simptomelor de astm, osteoartrita si artrita reumatoida, reducerea riscului aparitiei cancerului de colon, contribuie la scaderea severitatii si frecventei bufeurilor la femeile care sunt la menopauza si la reducerea dezvoltarii complicatiilor diabetice. De asemenea, vitamina E scade riscul de aparitie al unui atac de cord sau a aterosclerozei.

Fitosterolii sunt compusi care se gasesc in plante, avand o structura chimica foarte asemanatoare cu cea a colesterolului. Asta inseamna ca prezenta lor in cantitati suficiente reduce nivelul de colesterol din sange si reduce riscul anumitor forme de cancer.

Magneziul din floarea-soarelui reduce severitatea astmului, scade hipertensiunea arteriala si ajuta la prevenirea migrenelor. In cazul in care exista riscul de infarct miocardic sau accident vascular cerebral acesta il reduce. Daca iti lipseste energia sau simti ca te dor oasele, magneziul contrabalanseaza calciul din organism.

Datorita proprietetilor lor pe baza de seleniu, un mineral foarte important pentru sanatatea umana, semintele de floarea soarelui ajuta la repararea ADN-ului in celulele deteriorate, pentru a inhiba proliferarea celulelor canceroase si pentru a induce apoptoza, secventa de auto-distrugere utilizata de organism pentru a elimina celulele uzate sau anormale.

Reactii adverse de luat in considerare

In ciuda numarului mare de proprieteti benefice detinute de semintele de floarea soarelui, este important sa cunosti posibilele dezavantaje ale consumului acestora si cu ce fel de reactii adverse te-ai putea confrunta in cazul in care consumi o portie prea mare:

Acum ti-am prezentat tot ce trebuie sa stii despre semintele de floarea-soarelui. Daca te-am convins sa incluzi semintele de floarea soarelui pe lista alimentelor pe care sa le incluzi in dieta ta zilnica, te invitam sa vizitezi site-ul Banzai apasand aici! Vei descoperi in magazinul nostru o gama variata de gustari sanatoase si potrivite pentru a fi consumate oricand ti se face pofta de ceva delicios.

5 februarie 2021